• September 2009

  • Augusti 2009

  • Juli 2009

  • Juni 2009

  • Maj 2009

  • April 2009

  • Mars 2009

  • Februari 2009

  • Januari 2009

  • December 2008

  • November 2008

Armarna då?

Benen ser ju hur konstiga ut som helst, de lutar liksom innåt vid innerlåren.

Men är det ingen som ser armarna då? Armarna som inte är större än mina lillfingrar.  Hade hon inte haft hår äver axlarna hade nyckelbenen och axlarna stått rakt ut genom huden. Typ benrangel med för liten hud.

Man undrar hur företagen tänker: tror de att de ska komma undan med det eller är de helt enkelt så förblindade att de inte ser problemet längre?

Eller är det helt enkelt så att man tar smällen, ber offentligt om ursäkt och sen skrattar hela vägen till banken, för all publicitet är bra reklam?  Tja, produkten ifråga verkar iaf vara slut.

Fy fasen, jag blir så trött, att det alltid är vad som säljer bäst som gäller. Förståelse, ansvar och långsiktigt tänkande får någon annan göra.

2 svar

  1. Hejsan, Rebecca heter jag, 19 år, en sak jag inte förstår är hur alla såna här bloggar klankar ner på folk som är ”för smala” har ni/du någon gång tänkt på att det finns folk (som jag) som är så smala som ex. tjejen på denna bilden och inte kan gå upp i vikt hur mycket de än kämpar, nu menar jag inte att just hon på bilden inte kan gå upp i vikt. Jag har kämpat i flera år för att gå upp i vikt, kvittar hur mycket jag äter, vågen står still på samma siffror och detta är något jag mått riktigt psykiskt dåligt över, och gör det delvis fortfarande eftersom jag tar åt mig av alla dessa bloggar. Mina nyckelben osv sticker också ut.. så ja jag är väl ett benrangel jag med. Jag kan även tillägga att jag aldrig haft en ätstörning i hela mitt liv, jag äter precis som man ska om inte mer.

    MVH Rebecca

    • Jag klankar inte ner på folk som är ”för smala”. Jag klankar ner på ”idealet” som gör att folk måste svälta sig för att kunna se så ut. Det är själva smalhetsen vi klankar ner på. För vet du, det viktigaste är ju att man mår bra.
      Här på MagBloggen vill vi visa hur magarna ser ut när de inte är retuscherade. Alla magar är fina oavsett om de är smala eller tjocka!🙂

      Rebecca, vi ser alla olika ut, det är ju bara att acceptera. Jag var också kallad benrangel när jag var ung. Du behöver inte alls ta åt dig av bloggarna som skriver. Det man klankar ner på är inte dig personligen eller ditt utseende utan på hetsen runt omkring, på bantningen, självsvälten och på retuscheringen!

Kommentera

